Monday 16 April 2012

Perkara Negatiflah Yang Paling Best

fikiran negatifAda satu perkara yang membuatkan seseorang manusia itu berfikir bahawa perkara negatif itu lebih seronok daripada perkara positif yang akan mereka dapat. Banyak benda yang kat dunia ini adalah negatif tapi kita akan rasa seronok.
Lebih-lebih lagi pelajar macam aku ini, perkara negatif paling best adalah bila kelas tak ada sebab boleh tidur.hehe.. Negatiflah itu kan sebab kalau kelas tak ada, macam mana nak dapat ilmu. Jadi inilah yang orang lain suka.
Banyak lagi perkara yang tak baik tapi ramai orang suka. Sebab apa??aku pun tak tahu dan masing-masing ada prinsip masing-masing. Bagi aku, kadang-kadang memang aku seronok juga tapi kadang-kadang tak seronok bila kelas batal ini sebab nanti nak kena ganti. Itulah perkara paling aku malas.
Persoalannya sekarang, kenapa manusia lebih suka perkara negatif sedangkan perkara positif itu lebih banyak mendatangkan faedah dan kebaikan. Aku maksudkan di sini bukan semua orang tapi sesetengah saja. Fikir-fikirkanlah ye..=)

No comments:

Post a Comment