Thursday 3 May 2012

Papan Iklan Yang Bijak Dan Kreatif


Iklan yang bijak dari sebuah kedai pakaian 'Bustop'. Bila angin mula bertiup skirt tersebut akan terangkat dan... WAW !

Iklan kreatif dari 'Koleston Naturals' menggunakan pandangan semula jadi sebagai latar belakang untuk menggambarkan bahawa pewarna rambut wanita hasil buatan mereka menggunakan bahan-bahan semula jadi.

Iklan 'Kill Bill' yang mengahayunkan pedang sehingga mengeluarkan percikan darah ke arah banggunan dan beberapa kereta di kawasan berdekatan.

Iklan McDonald yang benar-benar kreatif ini adalah hasil daripada sebuah agensi pengiklanan Leo Burnett dengan meletakkan ciri-ciri jam bayang matahari yang sebenar.

Papan tanda iklan kreatif untuk quitplan.com daripada agensi pengiklanan Clarity Coverdale Fury

Idea pisau cukur yang sangat tajam sehingga burung dihiris atau dibelah dua dan berselerak dibawah adalah untuk menggambarkan kualiti pisau cukur bagi sebuah syarikat Martor Solingen.

Iklan daripada Tylenol. Gambar seorang lelaki yang mengalami sakit kepala yang teruk, kemudian ditambah lagi dengan serangan bola besar yang tergantung pada kren berbentuk 3D untuk memberi impak yang lebih besar pada gambaran gejala ini.

Tiada cara yang lebih baik untuk menggambarkan betapa 'semula jadinya' cat jenama Berger yang dihasilkan sebuah agensi pengiklanan JWT Mumbai dimana lukisan seorang lelaki sedang mengecat dinding yang benar-benar serupa dengan warna biru langit atau berlatar belakangkan semula jadi.

Sebuah mesej yang jelas tentang kepentingan keselamatan tempat duduk belakang dan juga tali pinggang keledar. Lastik berbentuk 3D bagi menunjukkan betapa kuatnya impak bagi tempat duduk belakang sekiranya berlaku kemalangan. Dihasilkan oleh Clement BBDO, Australia.

Papan iklan ini dibuat untuk Bourbon Whiskey Maker's Mark yang menggambarkan bahawa wiski adalah terlalu bagus sehingga memerlukan sebuah lori baru puas hati.

Papan tanda ini merupakan satu kempen jimat air dengan tema "use only what you need' oleh Denver Water.


No comments:

Post a Comment