Monday 28 May 2012

Kelopak mata bergerak-gerak part2

Tentu anda masih ingat lagi entry Kelopak mata bergerak-gerak. Kalau anda tak ingat terlupa, bolehlah cuba baca entry terdahulu.

Sebenarnya, entry itu merupakan entry yang agak popular cariannya di Mr Google. Dan di Laman-Seri sahaja, entry itu mendapat 671 hits, sehingga hari ini. Tak sangka, ramai sungguh yang mengalami masalah kelopak mata bergerak-gerak.

Penyakit kelopak mata kiri sebelah atas bergerak-gerak yang saya hadapi tempohari sudah sembuh. Alhamdulillah, situasi merimaskan itu sudah berakhir. Apa petua untuk menghentikannnya? Hemmm... saya tak buat apa-apapun, melainkan cuba buat-buat tak tahu.

Walau bagaimanapun, saya perasan, setiap kali kelopak mata kiri saya bergerak-gerak, dua atau tiga hari selepas itu, ia akan berhenti dengan sendiri. Tidak berapa lama selepas itu, saya dapat tahu, ada sesuatu yang tidak baik berlaku. Contohnya : Barang milik peribadi saya dicerobohi! Cukuplah sekadar memberi satu contoh.

Mungkin yang berlaku itu satu kebetulan, tetapi tidak mustahil juga ia sebenarnya satu 'alamat' yang Allah maha Mengetahui titipkan 'amaran' kepada saya, supaya saya berjaga-jaga atau berwaspada. Jadi, tiap kali kelopak mata kiri saya bergerak-gerak, apa yang boleh saya usahakan ialah istighfar banyak-banyak, memohon keampunan dari-Nya.

No comments:

Post a Comment